Köpvillkor

ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

Våra blommor

Vi levererar handbundna buketter, arrangemang och växter från professionella och lokala florister. Vårt sortimentet varierar efter säsong och om blommorna du har valt inte finns tillgängliga kommer floristen byta ut dem. Du får alltså en likvärdig bukett i samma färg och form som du beställt. Vi garanterar inte ett speciellt antal blommor i våra buketter. Det beror på att varje florist följer lokala priser och utbud på blommorna.

Beställningar
Begravningsdekorationer och kransar är stora produkter som kräver förberedande arbete för floristen. För att vi ska kunna garantera att blommorna kommer fram i tid, behöver vi därför ha din beställning tre arbetsdagar innan leveransdatum. Önskar du lägga till band med text kan beställningen behövas ännu tidigare. Blommorna levereras senast en timme före ceremoni-start.

Leverans

Du som beställare ansvarar för att både dina och mottagarens uppgifter är korrekt ifyllda för att vi ska kunna leverera din bukett så smidigt som möjligt. Saknar vi information från dig eller är det fel i din beställning så kommer vår rådgivare att försöka kontakta dig. Om det skulle uppstå en eventuell felleverans på grund av felaktig information ersätts den inte av Klarahill AB. Leveransavgiften täcker endast en leverans och skulle floristen inte kunna leverera blommorna måste mottagaren hämta blommorna i butiken.

Ändra eller avboka en beställning

Du kan enkelt ändra eller avboka en beställning genom att skicka ett meddelande till oss. Kontakta kundservice info@klarahill.se.

Avboka

Du kan avboka din beställning så länge floristen inte har skapat din bukett eller arrangemang.

Ändra
Om du vill ändra i din beställning har vi en behandlingstid på 24 timmar för att floristen ska hinna genomföra din ändring. Om du kontaktar oss samma dag som leverans kan vi inte garantera att det går att ändra i din beställning.

Stora beställningar
Vid större beställningar över 3000 kr måste avbokningen/ändringen ske minst 72 timmar före leverans då floristen behöver göra specialbeställningar i vissa fall.

Reklamation

Om blommorna som levereras är skadade eller döda vid leverans så bör du höra av dig till oss. Skicka gärna ett meddelande till din rådgivare på Klarahill så hjälper hen dig. För att vi ska kunna hantera din reklamation så snabbt som möjligt behöver vi ett foto som skickas in till oss. Om du vill reklamera en leverans måste du enligt konsumentköplagen göra detta inom skälig tid från det att du har märkt felet för att vi ska kunna ersätta blommorna.

Om blommorna inte levererats enligt avtal har du rätt att häva ditt köp, under förutsättning att korrekta kontaktuppgifter har lämnats vid beställning samt att mottagaren var hemma för att kunna ta emot blommorna. Undantag kan förekomma under vissa högtider då buketterna kan levereras på annat datum än det du har valt.

Om du ångrar ditt köp

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler kan man inte ångra ett köp av blommor, choklad eller andra delikatesser då det är varor som snabbt kan försämras.

Betalning

På Klarahill AB kan du endast betala med Klarna. Alla kreditkortsbetalningar hanteras av ett ackrediterat och säkert e-handelsföretag. Väljer du att betala med ett kreditkort så krävs det att kortet är giltigt samt godkänt för internetköp via din bank. När du som kund betalar med Klarna bankkonto eller faktura så accepterar du samtidigt Klarnas köpvillkor. Klicka på länken för att läsa mer – Klarnas villkor. Vid försenad betalning skickas en påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 8% plus gällande referensränta. Om du har valt att betala med Klarna som betalningsalternativ kommer även din återbetalning ske via Klarna. Har du frågor kring din återbetalning ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice.

Orderbekräftelse

När du har genomfört en beställning på Klarahill AB får du en bekräftelse via epost om att din order har gått igenom. Orderbekräftelsen fungerar som ett kvitto på det du har köpt. Om du inte mottar en bekräftelse på mailen eller är något fel i din beställning så är du välkommen att kontakta rådgivaren på det närmaste Klarahillkontor.

Priser och betalning

Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på webbplatsen. Alla priser presenteras i lokal valuta och inkluderar gällande moms. Om pris eller informationen om en produkt som anges på webbplatsen är felaktig och du insåg eller borde ha insett detta, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet. I sådana fall kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt.

Behandling av personuppgifter

De personuppgifter som du lämnar till Klarahill AB i samband med en beställning via vår hemsida behandlas av oss för att vi ska kunna genomföra din beställning samt för vår fakturering och redovisning. När du gör en beställning behandlar vi de uppgifter som du själv lämnar, men vi registrerar även det IP-nummer från viket beställningen görs. Vi kommer sedan att dela mottagarens kontaktuppgifter (namn, telefonnummer och postadress) med den av våra anslutna florister som levererar din beställning. Floristen kommer också att få del av ditt namn och telefonnummer, så att floristen vid behov kan komma i kontakt med dig angående leveransen. Vi använder också dina personuppgifter för vår egen marknadsföring, men vi säljer aldrig dina eller mottagarens uppgifter till utomstående.

För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår Integritetspolicy.

Moms och skatteregler

Klarahill AB har sitt säte i Nacka. På beställningar gjorda av Klarahill AB påförs lagstadgad moms.

Klarahill AB
Sicklastråket 3
131 54 Nacka
Organisationsnummer: 556981-1747
Momsregistreringsnummer: SE556981174701